Jak zacząć być aktywną …i nie zwariować?

0
279
Beautiful young woman doing fitness exercise at home

Pewnie nie raz przymierzałaś się do rozpoczęcia regularnych treningów, planowałaś zmianę przyzwyczajeń, diety i sposobu życia. Zapewne często okazywało się to nie być takie proste jak na początku założyłaś, a po paru dniach cały zapał i determinacja gdzieś ulatywały. Być może zabierałaś się do tego w nieodpowiedni sposób. Prawda jest taka, że ludzie często padają ofiarami własnych ambicji i przeceniają się – stąd porzucanie raz obranych ścieżek na rzecz dotychczasowej stagnacji. Aktywność fizyczna, dieta i zdrowy tryb życia są ubierane przez nas w szaty obowiązku, przymusu i ograniczeń. Wywierają na nas presję, a więc kojarzą nam się z czymś nieprzyjemnym. Mówi się, że najtrudniej jest zacząć jednak wcale nie musi być to prawda…

Nigdy w życiu nie ćwiczyłaś, a swoją aktywność planujesz zacząć od godzinnych bardzo wymagających treningów? Jest to prosta droga do porażki. Twoje ciało wcześniej czy później odmówi ci posłuszeństwa ciągnąc za sobą psychikę. Zamiast tego zacznij od lżejszych jednostek treningowych i oceń jak się będziesz czuła. Trening ma być czymś na co czekasz, a nie droga przez mękę. Nie słuchaj ludzi, którzy mówią, że tylko trenowanie na maksimum swoich możliwości daje efekty – to bzdura. Każda ilość aktywności fizycznej jest lepsza niż żadna.

Planujesz chodzić do klubu fitness? Super, decyzja podjęta! Teraz tylko zastanawiasz się między zajęciami grupowymi lub indywidualnymi, ale sama nie jesteś co do tego przekonana…? I pewnie zaraz zaczniesz wymyślać kontrargumenty w stylu: „za daleko” , „nie mam na to czasu” lub „jestem zbyt zmęczona po pracy”. Pamiętaj, że twój dom może być takim samym miejscem do ćwiczeń jak klub fitness. Możesz w zaciszu domowym zmęczyć się przy pomocy filmów instruktażowych lub interaktywnych programów treningowych. Pot wylany tutaj, będzie takim samych potem co ten wylany w klubie. Oczywiście mówimy o treningu dla początkujących i na odpowiednio niskim poziomie.
Planujesz przejść na dietę, ale z tyłu głowy już się obawiasz czy wytrzymasz nadchodzącą katorgę? Zacznij więc od wprowadzenia kilku nawyków żywieniowych, które zaledwie nakierują cię na ścieżkę zdrowego jedzenia. Nie rzucaj się na głęboką wodę, jeżeli ma być to dla ciebie uciążliwe lub nie do zniesienia. Wyeliminuj kilka śmieciowych produktów i zastąp je zdrowymi, zamiast wywracać cały jadłospis do góry nogami i liczyć każdą kalorię skoro nigdy wcześniej tego nie robiłaś…

A więc o co w tym wszystkim chodzi? Zapytasz, czy można być zdrowym i aktywnym, stosując półśrodki?
Jest pewna lekarska maksyma: „przede wszystkim nie szkodzić” i to nią powinnaś się kierować przy zmianie swojego życia na lepsze. Uczyń z treningów, diety i aktywności rzeczy przyjemne i nieabsorbujące cię na tyle, aby ci szybko zbrzydły. Pamiętaj aby „jeść łyżeczką, a nie chochlą”. Stosując się do tej zasady, w twojej głowie powstanie skojarzenie trening – coś przy okazji, dieta – coś przyjemnego, ruch – spędzony miło czas. To od ciebie zależy jak szybko zacznie ci to nie wystarczać i sama zwiększysz objętość i intensywność tych elementów. Nic na siłę i podążaj małymi kroczkami do celu, a na pewno nie skończysz tej przygody po pierwszych paru dniach!

Jeśli chcesz rozpocząć aktywność fizyczną, ale ciągle napotykasz jakieś przeszkody, np. odkładanie, brak motywacji, brak czasu lub po prostu nie wiesz od czego zacząć (sama wiesz jak wiele jest takich przeszkód 😉 ), być może zainteresuje Cię mój program: Twój Domowy Trener, który stworzyłem dla Kobiet takich jak Ty.

To 14-dniowy program, który poprowadzi Cię za rękę każdego dnia. To połączenie 20 minutowych treningów oraz lekcji teoretycznych.
Zapytasz: „po co lekcje? Przecież sam trening mi wystarczy…”.
Otóż celem programu jest nie tylko realizowanie założeń treningowych ale również, i to nie mniej ważne, uświadomienie Ci po co tak naprawdę trenujesz. Właśnie taką formę przyjmuje ten program.
Zajrzyj na stronę www.domowytrener.pl – być może to rozwiązanie idealne dla Ciebie! 🙂

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here